ruslandRA.reismee.nl

Meer van St Petersburg

Lieve Allemaal,

We zijn op hemelvaartdag eerst naar de Isaac kathedraal geweest, de grootste kerk van Rusland. Deze kerk is echt heel mooi van binnen, speciale Petrus schilderijen en hele mooie schilderij mozaieken. Echt een hele bijzondere kerk. Ank is ook nog de toren in geweest om over de stad te kijken.

Hierna zijn we een speciale wijk van St Petersburg gaan bezoeken, Sennaja Plosjtsjad, arm en rijk komen hier samen. Soms zie je hele mooie gebouwen, daarnaast is alles verpauperd.

We hebben op de beroemde Leeuwenbrug gestaan en bij het Marijnski dans theater gekeken, er waren nog 2kaarten te koop in de nok van het theater (niet gedaan dus).

Hierna even uitgerust in het park en de wandeling afgemaakt terug richting de stad over het plein.

Daar was een theaterwinkel. We hebben kaartjes gekocht voor een koor uitvoering in de kerk vlakbij ons hotel.Er werd heel mooi gezongen.Tevens konden wij deze bijzondere kerk bekijken.

Op de Vrijdag zijn we met een Nederlands sprekende gids ( 71 jaar oud) naar het Peterhof gegaan (30 km buiten de stad) om de parchtige fonteintuinen te bekijken. Het Peterhof is het zomerpaleis van Peter de Grote aan de Finse golf.

Nadat we de tuinen met meer dan 150 fonteinen hadden bekeken hebben we koffie gedronken en met onze gids en gesproken over de Peresstroika en Corbatsjof.

Hierna in een klein paleis gekeken, het paleis van de vrouw van Peter de Grote (Caterina).

Nadat we dit allemaal hadden gezien terug naar de stad.

Lekker langs de kanalen terug gewandeld, overal staan bijzondere gebouwen.

Weer een mooie dag.

Morgen onze laatste dag.